2014. június 24., kedd

5+1 félórás reggeli (ha már szünet van:)

Ehhez mondjuk nekünk nem kell szünet, mert mivel 6.30-kor kelünk és csak 9 körül esünk be az oviba, így a reggeli szabadprogramba elég sok minden belefér, így egy reggelikészítési ceremónia is. 
















Amióta van tálas mixerem, amibe csak bepakolom a hozzávalókat, azóta változott meg a reggelihez való hozzáállásom. Legyen az palacsinta, gofri, kenyér, bármilyen kelt tészta, piskóta, muffin..... szinte dolgom sincs mellette!



1. Sokszor palacsintát sütök. 
Ha tudom, kecsketejjel, mert a palacsinátban nem érződik ki az íze. Sokszor keverem a fehér lisztet teljes kiőrlésűvel, így is elfogy.

2. Amerikai palacsinta.
A tálas mixerbe csak beleütöm a tojásokat (nem választom szét, mert így is gyönyörű habbá veri, míg felöltöztetem a gyerekeket!), ehhez keverek nagyon óvatosan pici tejet, lisztet (szemre) és kevés sütőport. felmelegített olajos serpenyőbe evőkanálnyi adagokat teszek, mindkét oldalát sütöm. Gyorsabb a palacsintánál, mert vastagabb a tészta.

3. Almás palacsinta. 
A fenti receptet használom, a tojásba reszelt almát forgatok, utána minden ugyanaz.

4. Kakaóscsiga. tojásmentes!
Én sem hittem, hogy ez valaha felkerül a reggeli palettára, de mégis. Egy túrós tésztájú receptet kaptam a minap, tojás nem kell bele, így a gyerekek nyersen is ehetik a tésztát készítés közben. Ez egy sütőporos tészta, túró alapú, nagyon puha, nagyon finom! A eredeti receptet átvariáltam, részben véletlenül, de nekem így jobban bejön, nem törik annyira a tészta:
- 20 dkg túró áttörve mixerrel
- 10 dkg xilit,
- só
- 1 tk szódabikarbóna
- fél deci (kecske) tej
- 5 ek olaj
- 20 dkg király búzaliszt
- 5 dkg teljes kiőrlésű
(Megpróbáltam a teljes kiőrlésű adagot magasabbra emelni, a tészta úgy is finom, puha volt, bátran ajánlom a 15 sima - 10 tk arányt is)

Töltelék
- 2 evőkanál olajjal vagy olvaszott vaj
- 3-4 ek kókuszvirágcukor
- 2 csapott ek kakaópor

Tényleg hihetetlen, de a túrót botmixerrel, olajjal, tejjel áttöröm, majd a tálas mixerbe téve hozzákeverem a lisztet, sütőport, míg gombóccá áll össze. Ennyi. Fél centisre nyújtom, megkenem az olajjal vagy vajjal elkevert cukros kakóval (így nem hullik ki a kakaópor a szeleteléskor). feltekerem, szeletelem, tepsire teszem és mehet a 180 fokos sütőbe, 10-15 percre, nem tovább.

5. Gofri
Ez a nagymamám receptje, nagyon szeretem:)
- 25 dkg liszt (ez lehet akármilyen, teljes kiőrlésű is)
- 2 tojás
- 10 dkg vaj
- 4 dl tej
- 8 dkg porcukor
- só


+1 sós: cukkini tócsni (vagy bármilyen tócsni)
Itt sem tudok arányokat mondani. Lereszelem a cukkinit (ha zsenge, akkor héjával), megsózom és egy picit állni hagyom, majd kinyomkodom. Keverőtálba teszem, ráütök 1 vagy 2 tojást (cukkinitől függ, de mindegy is), zúzott fokhagymát, borsot. Keverni kezdem és kanalanként adom hozzá a lisztet. Ezt amúgy gyerekekre is nyugodtan lehet bízni, nem lehet elrontani.
Amikor massza állaga lesz, ami kanalazható, akkor kisütöm. Én nem bő olajban szoktam, hanem kerámiaserpenyő alját megolajozom és két oldalát így sütöm készre. Fokhagymás, sós tejföllel esszük. Vagy csak tejföllel:)
Ez készülhet reszelt főzőtökből vagy krumpliból is. Ha krumpliból készítem, akkor azt nem reszelem, hanem a késes aprítóba teszem.



Egy időben majdnem minden nap palacsinta volt a reggeli. Az Egyszerűbb gyermekkort olvasva, amikor bevezettük a heti menüt, ez is kicsit megváltozott. Arra is szuper a rendszer, hogy sokkal változatosabban étkezünk, akkor kezdtem a reggliötleteket gyűjtögetni. Nálunk csütörtökön palacsinta, szombaton gofri nap van. A kakaóscsigára még ki kell találnom valamit:)

Későbbi kiegészítés: azóta készítettem egy menütáblát, annyira bejött a tervezés, a hét napjai mellé előre laminált ételekeneveket lehet csíptetni, amit csak egyszer kell elkészíteni. Így vége az állandó agyalásnak, hogy mit szeret a család és a variálásnak is (a lányom pl megette a tökfőzeléket, mert fent volt a "falon", hogy az az ebéd).



Ilyen menütervező táblát a BOHO design oldalról tudsz rendelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény fontos, ide írhatsz nekünk: