2014. május 18., vasárnap

Krumplispogácsa kenyér:)

Ma volt a lányom ötödik szülinapi ünnepsége, amire most nem készítettem főtt ételt, viszont sütöttem két hosszúkás burgonyás kenyeret és egy nagy adag vízben főtt békebeli vajaskiflit. Hát, szerintem nagyon szépek lettek, igaz, hatalmasak.

Kencék voltak hozzá, tonhal, tojáskrém, kétféle házi vajkrém, sajtok (nem készült fotó, mert mire észbe kaptam, nem maradt semmi).

A házi vajkrém elkészítése nagyon egyszerű, joghurtot és tejszínt kell összekeverni, konyharuhába tenni és egy éjszakán át lógatni, hogy a savó kicsöpögjön belőle. Ami marad, az már a kész vajkrém. 



Az így megmaradt savót (vagy író...? ez melyik?) felhasználtam a kenyérhez víz helyett.
Limara burgonyás kenyerét sütöttem, tegnapról maradt, husi mellett sült fűszeres tepsis krumplit használtam hozzá. Szóval kicsit extrább volt.


Nem lett cserepes és nem is lett ropogós, nem értem, miért. Viszont nagyon gusztusos, illatos, puha bélzetű, elképesztő finom k, enyér lett. Egy nagy, puha krumplispogácsához hasonlított, mellé egy kis plusz fűszeres ízzel. Maradék husis krumpliból mostantól csak ilyen kenyeret sütök.

Kencék

Tonhalkrém
1 kis fej hagyma
2 doboz tonhal, olajjal
10 evőkanálnyi majonéz
egy szál zeller levelei
citromlé
Hagymát, zellert késes aprítóban összekevertem, majd beletettem a többi hozzávalót és egy nagyon keveset kevertem még rajta, hogy ne álljon teljes masszává. 
Ez kapta a legtöbb elismerést:)

Tojáskrém:
5 egész tojás
kis doboz tejföl
mustár
5-10 dkg reszelt sajt

A tojásokat megfőztem, a sárgájukat a tejföllel kikevertem. Ebbe beledaraboltam a fehérjét, pici mustárt tettem bele, majd a reszelt sajtot. Pannóniát használtam, de füstölttel is finom. 

Májkrém
fele csirkemáj
fele zsír (liba, kacsa a legjobb)


A máj mennyiségének megfelelő, vagy akár annál több zsírt vettem. A májat a zsírban megsütöttem, ha kissé kihűlt, egy magas falú edényben összeturmixoltam botmixerrel. Tudom, durván hangzik, hogy ennyi zsír kell, de a boltiban is van ennyi, sőt..... mi minden más. A végén kell sózni. Ez egy nagyon finom májkrém!!!

Házi vajkrém:
2 kis doboz joghurt (zsíros, pl görög)
2 dl tejszín

Ezeket sóval összekevertem, ritka szövésű konyharuhába borítottam. A konyharuhát összekötöttem, fakanálra kötöttem. Mivel éjjel még elég hideg van, így a teraszra tettem lógni, alá egy edényt. Hűtőben a rácsra szokták kötni és úgy tesznek alá edényt.
A végén utána kellett sózni kicsit. A felét friss snidlinggel sűszereztem, az jobban fogyott.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény fontos, ide írhatsz nekünk: