2014. június 20., péntek

Ahová érdemes elmenni 1. rész: Kisoroszi

Kisoroszi. A Szentendrei sziget csúcsánál található, a strand, kemping része a falun túl egészen a sziget legvégében. A kemping egész területe tájvédelmi terület, és a Natura 2000 oltalma alá esik.



A kemping bejáratánál érdemes megállni a Rácz kertben egy pihenőre. Pingpongasztal, tollaspálya, biciklibérlés, kenubérlési lehetőség mellett függőágyak, függőszékek várják a pihenni vágyókat. A hely abszolút baba- és kutyabarát, mindkettőt teszteljük folyamatosan.






A kertben fogyasztott dobozos italokat a vendégek maguk azonnal a szelektív gyűjtőbe tehetik, ami azonnal préseli is a palackokat, elég jó kis szerkezet:) Tavaly láttam a büfé mellett kitéve mindenféle könyveket, amiket olvasgathatott az ember, illetve érdemes figyelni a nyári programokat, mert tavaly nagyon izgalmas dolgokat láttam! Említésre méltó még, hogy előnyben részesítik a helyi alapanyagokat, mondjuk közelben készült eperszörp is választható:)
A büfé nagy előnye még, hogy a közelben az egyetlen angol vécé is itt található, illetve melegvizes tusolásra is van lehetőség.
Ugyanis, ha a kempingben beljebb megyünk.... ez a fajta luxus megszűnik. Nem bánom persze, így is az elmúlt években szerintem megtízszereződött a látogatók száma. A strandolásért nem kell fizetni, a sátorhely viszont 1500 ft/éjszaka. A kemping szolgáltatásai közé mindössze néhány hidegvizes csap és mosakodóvályú tartozik, illetve a jó öreg "maszat-hegy". Én nem érzek szükségesnek ezen változtatást, akinek ez belefér, az jön, akinek nem, az nem:)
A nomád körülményekért azonban kárpótol a helynek az a szépsége, amit én máshol még nem éltem meg. A Dunapart ott ugyanis térben és időben is folyamatosan változik. A part úgy tízméterenként megújul:  tengerparti homokos, apró, vagy nagyobb kavicsos, kagylós (kerek... nem tudom a nevét vagy kecskekörmös), iszapos, agyagos, sőt, néha még valami moszatféleség is nő arrafelé. Ehhez jön, hogy amikor legközelebb megyek, akkor a partok egészen máshol vannak, ebből adódóan a part minősége is más. Ez ugye a vízállástól függ. Minél alacsonyabb, annál nagyobb a bestrandolható part. Ha magasabban van a víz, akkor kialakulnak kis szigetek, köztük néha erősebb vízsodrással, ami jó móka, ha gumicsónakba ültetjük ott a gyerekeket.  A szigetcsúcson nagyon sekély a víz, én eddig ha jól emlékszem mindössze derékig tudtam begyalogolni, ott untam meg és fordultam vissza. Itt nyugodtan be lehet ereszteni a gyerekeket, mert nem tud annyit szaladni, hogy ne bokáig érjen neki. Ebből következik, hogy elég jó a hőmérséklete is. A homokos részeknél ugyan nem meredek a part, de nem ez a nagyon sekély, ott azért figyelni kell a gyerekekre mindenképpen. Azonban ahol mélyebb is a víz, olyan tiszta, hogy ha nincs felkavarva, akkor a combig érő vízben még látom a lábujjaimat! A Dunában?!
Aki ellátogat, mindenféle szúnyogriasztó kencével érkezzen. Senkit nem kímélnek!

Hogy mit lehet Kisorosziban csinálni? Lehet aktív az ember, elmehet evezni, érkezhet biciklivel... készülhet tollassal, focival, papírsárkánnyal....
De Kisorosziban a legeslegjobb az a csöndes SEMMITTEVÉS. Homokban fekvés, vízbe láblógatás....

A falu úgy 20 perc sétára van, kisbolt, étterem, fagyizó, söröző... a szokásos:)









Gyermekkorom nyarait töltöttem ott nagymamám nyaralójában, később a kempingbe jártunk lazulni nyaranta középiskolás és egyetemista koromban. Feküdni a homokban, a csendben, pihenni, fürdeni a hihetetlenül tiszta Dunában, meg ilyesmi. Hát ittunk is mondjuk akkoriban ott... Egyetlen évet hagytam ki csupán, 2009 nyarát, amikor kislányom született. 2011-ben is lelkesen mentünk, akkor már vártuk a kisfiamat, na terhesen nem megyek többé sátorozni, ezt most megmondom. Persze a nappalok ugyanolyan csodásak voltak, de az éjszakák, na azt nem.
Aztán mentünk a naggyal és a félévessel, minden korszak valami más, fantasztikus élményt ad. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény fontos, ide írhatsz nekünk: