2014. július 30., szerda

Palya-udvarból jelentkezem

Vasárnap érkeztem Kapolcsra két kisgyerekkel. Sátorozunk, ázunk, fesztiválozunk. Hogy miért a Palya-udvar az állandó hely, ahová visszatérünk? Mert amikor az egyik elfárad és a másik éppen aktív lenne, akkor egyedül bizony nagy bajban vagyok. A Kolibri Kuckóban azonban mindig kapok egy kis segítséget. Két fantasztikus lány játszik, mesél, figyel, amíg én a másikkal... vagy magammal vagyok elfoglalva. Sőt, vécére is mehetek, biztos többen értitek, miről beszélek.



A kuckóban egyébként sok játékot, könyvet, rajzeszközt találnak kicsik és nagyobbak: játszószőnyeg, babajátékok, csúszda, homokozó, rajzasztal és babzsákok vannak bent. Nálunk az idei, itt megismert kedvenc a Balatoni böngésző lett, ami eddig valahogy elkerült bennünket, amikor kinyitottam, azt gondoltam, hogy majd balatoni nevezetességek közt böngészünk.... tévedtem. Az öt éves lányom és a barátnői fetrengtek a röhögéstől (nyilván belehúzták egymást, de az már mindegy) a képtelenségeken, vicces helyzeteken.

Kicsit sajnáltam, amikor meghallottam, hogy a nagykoncertek előtt bezár a kuckó. Éppen ezért is lepett meg, amikor némi késéssel beestem a Nő koncertre, félve kicsit, hogy mihez kezdek majd a gyerekekkel, hogy megyek utánuk a tömegben és vajon mit fogok élvezni ebből (az A38-on is leghátul álltunk, jó lett volna most kicsit közelebbről élvezni a dolgot). És lám, a Kuckó nyitva volt. Gyerekvigyázás már nem volt, de a játszó nyitva maradt.... és tele volt gyerekkel, néhány kisgyerekes szülővel. Hááááát, én úgy örültem. Pankával végigénekeltük a koncertet, Marcikám szépen játszott, a gyerekek rajzoltak. A hangulatot komolyan csak fokozta, amikor elkezdett szakadni az eső és tömegnyomor lett a kuckóban. Az eső ugyan el nem állt, de enyhült, az emberek kimerészkedtek, az esőben táncoltak, fantasztikus koncert volt, fantasztikus hangulattal.

És megint úgy jártam, hogy.... bőrig áztunk, kifáradtunk, lelassultunk..... lejöttünk a Balcsira pihenni egy keveset, de biztosan visszamegyünk, hiszen holnap reggel Szalóki Ági énekel és még Altatok koncert is lesz pénteken. Szombat reggel pedig a barangolós játék (nincs előttem a programfüzet:).

Egyébként a szerdai Palya udvar-beli anyaközpontos beszélgetésünk egy betegség miatt elmaradt. De ha tudni szertnétek, hogy mi a jó abban, hogy a szülők, az anyák kikapcsolódhatnak, szórakozhatnak, pihenhetnek, beszélgethetnek, lazulhatnak amíg a gyerekük játszik valahol (ami elég messze van, de mégis közel), akkor mindenképp próbáljátok ki a Kolibri kuckót:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény fontos, ide írhatsz nekünk: