2013. július 12., péntek

Hogyan NE fogjunk szúnyogot...

Kering ez a bizonyos kép a neten, mellette a tudományos magyarázat, miszerint a barna(!)cukor és az élesztő széndioxidot termel, ami vonzza a szúnyogokat. Normál esetben mosolyogtam volna ezen... ám mivel a Dunától 500 méterre lakom, egy jóideje túlléptünk a normális szinten. Amikor törölközőbe csavarva futok a gyerekekkel a kocsi és a ház között, akkor eljön a pont, hogy kipróbálok bármit. Többek között ezt.
Namost semmi nem hatékony persze, na de ez a röhej csúcsa volt. Este 7 körül aki kilép az ajtón, szó szerint beszürkül a szúnyogoktól. Megcsináltam hát a csodapalackot és kitettem. A drága barnacukrot ugyan sajnáltam, de gondoltam, milyen öko lesz, menjen bele. Namost, egy hete van kint, ennyi idő alatt még véletlenül is bele kellett volna keverednie egy szúnyognak, ha az arányokat nézzük, hányan vannak. Azonban semmi, egy darab, annyi se szállt bele.

Azóta látom a facebookon a megosztott képek mellett a panaszos kommenteket, hogy bizony sehol nem működik. Kérdem én, ezt ki találta ki? És hogy jött a barnacukor? Miben különbözik a fehértől? Mármint az élesztőre gyakorolt hatásában. Nem értem...

Kérek szépen hát mindenkit, hogy a környezettudatosságot szem előtt tartva, ne pazarolja ilyenekre a drága jó barnacukrot, élesztőt, de ennyit még a palack se ért.

Egyébként ezek ellen a szúnyogok ellen úgy gondolom, hogy már semmi nem hat, mert az olyan praktikák, mint a citromfű... azért valamennyire kéne, hogy működjenek. Namost nekünk gigantikus citromfűbokrunk van... ugyanolyan szúnyogtelep, mint minden más. Ez egy ilyen év lesz:(

Forrás: http://biomama-blog.blogspot.hu/

1 megjegyzés:

  1. Mitől barna a cukor? A barna cukor színe lényegében egy csekély mennyiségű cukornádmelasztól származik. Elvileg cukornádból lehet úgy barna cukrot készíteni, hogy a tisztítási folyamat közben megállnak valahol, ahol még nem fehér a termék, de ennél jóval gyakoribb az, hogy a szokásos fehér kristálycukrot készítik el, és ehhez később adnak hozzá egy kis melaszt.

    VálaszTörlés

Minden vélemény fontos, ide írhatsz nekünk: