2012. november 1., csütörtök

Biomama szójás mogyorós keksze

Szójás, mogyorós biokeksz (nem csak illusztráció)
Nagyon ütős reggelinek való kekszet kísérleteztem ki. Zabpelyhes kekszet gyakran csinálunk, most azonban találtam valamit az egyik drogéria saját márkás cuccai között, amit mindenképp ki akartam próbálni: bio szójapelyhet vettem. A nagylányomnak magában is nagyon ízlik, egy tálba szórtam a mogyoróval és a szója hamarabb elfogyott. De a kekszek...... még soha keksz ilyen gyorsan nem tűnt el nyomtalanul, gyerekek, felnőttek egyaránt falták. Íme hát a szójás, mogyorós kekszem receptje.



Hozzávalók: 

20 dkg bio szójapehely
10 dkg teljes kiőrlésű liszt (lehet rozs, tönköly...)
5 dkg mogyoró, dió, mandula, stb
1 ek fahéj 
1 kk szódabikarbóna
1 tojás
10 dkg vaj vagy hidegen sajtolt olaj (kevesebb is elég lehet, ha túl zsíros, akkor liszttel ki kell pótolni)
5 dkg méz

A pelyhet és a magvakat ledaráltam, és összekevertem az összes száraz hozzávalót. Majd mehettek bele a tojás, méz, vaj (olaj), és jöhetett a gyúrás. Kissé morzsálódós, attól függ, milyen finomra sikerült ledarálni a pelyhet és a magvakat. Diónyi golyókat gyúrtunk belőle a gyerekekkel, kilapítottuk és mehetett a sütőbe, 180 fokra. Akkor kell kivenni, amikor még puhának tűnik (kb 10 perc). Ha túl van sütve, akkor kemény lesz.

Hát a hozzávalók ára nem éppen...hmmm....olcsó... de lemértem, 45 dkg lett belőle, kb 1400 Ft-ra jön ki kilója... az nagyjából a Fornetti ára. 

Éppen az ilyen esős, semmire sem jó napokra való sütögetni- és nassolnivaló. Na meg reggelire!

Legközelebb kenyérbe is belesütöm, mert elég könnyen lisztté lehet őrölni, és a gyerekem elég komoly kenyérfüggő. Különleges íze van ennek a pehelynek, mert a szójaszeletek meg is vannak kissé pörkölve. Ja, nagyon könnyen emészthető, tényleg egészséges!









És a mai bejegyzéshez grátisz, itt is megosztom, hogy vasárnapig hangoskönyvet nyerhettek a Facebookon. Hátha jól jön majd a latyakos téli napokon:) A részleteket ITT találod.



A bejegyzés a biomama-blog.blogspot.hu tulajdona. Ha másolod, kérlek hivatkozz a blogra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény fontos, ide írhatsz nekünk: